Výsledky testov reálnej spotreby paliva automobilov
Po prevalení škandálu prekročených emisií vo Volkswagene sa výrobcovia automobilov dostali pod drobnohľad, čo sa týka vykonávania palivových a emisných testov. Minulú jeseň sa francúzsky PSA Peugeot Citroën spojil so skupinou environmentalistov, aby mohli spoločne začať testovať spotrebu paliva v reálnych podmienkach. Hoci hlavným cieľom bolo ubezpečiť zákazníkov, že je všetko v poriadku, výsledky pravdepodobne ukážu pravý opak.
V Peugeote sa vyjadrili, že testy zamerané na spotrebu paliva vykonané na dvadsiatich ôsmich modeloch áut od automobiliek Peugeot, Citroën a DS dopadli oveľa horšie ako tie, ktoré uskutočnili prostredníctvom hlavnej testovacej činnosti pre spotrebu paliva v Európe známej pod názvom New European Driving Cycle (NEDC), čo len potvrdzuje domnienku, že NEDC poskytuje skreslené výsledky.
Štrnásť modelov Peugeot v testoch vykazovalo o 44 percent vyššiu spotrebu paliva ako bolo uvedené v oficiálnych hodnoteniach, u jedenástich modeloch Citroënu to bolo o 39 percent. Tri DS modely vykázali o 40 percent vyššiu spotrebu paliva. Testovaná skupina automobilov zahŕňala rôzne typy modelov, aby lepšie vynikli hnacie jednotky motorov v spomínaných automobiloch, ktoré boli benzínové i naftové.
Podľa vyjadrenia PSA sa testovanie uskutočnilo na verejných komunikáciách, ktoré predstavovali cesty v meste, na vidieku i diaľnice, s cestujúcimi a batožinou v aute a zapnutým systémom kontroly klímy. Na testovanie sa použil prenosný systém merania emisií bežne používaný pri skúškach skutočnej spotreby paliva a vypustených emisií a systém skonštruovaný vývojármi na odhalenie podvodného softvéru od Volkswagenu. Testy prebiehali v spolupráci s Transport & Environment a France Nature Environment a podrobené previerke boli v Bureau Veritas.
Problémy s laboratórnymi testami spotreby paliva nie sú výnimočné len v Európe. Automobilky Mitsubishi a Suzuki nedávno priznali prehnanú spotrebu paliva na svojich modeloch, ktoré predávajú v Japonsku. V Mitsubishi potvrdili, že pri testoch podvádzali, ale nikto ich neprichytil, v Suzuki dali za pravdu faktu, že ich testy neboli presné. Automobilkám Hyundai a Kia bola uložená pokuta vo výške 300 miliónov dolárov za prehnanú spotrebu benzínu za míľu na trinástich modeloch z rokov 2011-2013, za vinu to však dávali testovaciemu procesu.
Zdroj: digitaltrends.com
[simppleboxshortcode]