Volvo predstavilo elektrický sedan Polestar 2
Švédska automobilka Polestar, ktorá patrí pod značku Volvo, predstavila sedan Polestar 2, ktorý označuje za konkurenta Tesly Modelu 3.
Plne elektrický prémiový sedan strednej triedy bude v štartovacej verzii stáť približne 59 900 eur a na jedno nabitie bude schopný prejsť zhruba 275 míľ (približne 443 kilometrov) podľa cyklu EPA, 500 kilometrov podľa nového WLTP. Ako informovala agentúra Reuters, možno ho považovať za priameho konkurenta Modelu 3 americkej značky Tesla.Narozdiel od Polestaru 2 sa základný model Tesly predáva v Európe za 58 800 eur a na jedno nabitie prejde 260 míľ (418 kilometrov).
Európska verzia modelu Polestar 2 disponuje batériou s kapacitou 78 kWh a dvojica elektromotorov ponúka výkon 300 kW. Krútiaci moment dosahuje hranicu až 600 Nm. Polestar ponúka aj Performance balík, ktorý pridá vozidlu Öhlins tlmiče, výkonné Brembo brzdy so „zlatým“ lakovaním a špecifické 20-palcové hliníkové disky.
Zároveň je model Polestar jedným z prvých vozidiel, ktorého palubný systém je postavený na operačnom systéme Google Android. Google HMI rozhranie je orientované na výšku 11-palcového dotykového displeja, podobne ako pri smartfónoch. Súčasťou sú aj Google Mapy, Google asistent a obchod Google Play, čo otvára množstvo možností v súvislosti s dostupnými aplikáciámi. Tie sú prispôsobené pre použitie v aute. Navyše používanie infotainmentu by mohlo byť pre používateľov zariadení s operačným systémom Android dobre známe.
V štandardnej výbave nájdeme aj vegánsky interiér s progresívnymi textíliami. Vďaka technológií Phone-as-Key je umožnené jednoduché a komfortné zdieľanie vozidla medzi rodinou či známymi, ako aj využívanie služby vyzdvihnutia a vrátenia vozidla, napríklad v rámci servisných prehliadok.
Výroba by mala začať v prvých mesiacoch budúceho roka v Číne. V počiatkoch sa na trh dostane v Číne, USA, Kanade, Belgicku, Nemecku, Holandsku, Nórsku, Švédsku a Veľkej Británii. Svojej svetovej premiery sa dočká na marcovom autosalóne v Ženeve.
Zdroj: polestar.com, teslamagazin.sk, auto.hnonline.sk
Autor: Alexandra Ševčíková
[TheChamp-Sharing]