Volkswagen si chce napraviť
reputáciu rýchlo-nabíjateľným elektromobilom
Ako v rozhovore pre nemecký časopis Wirstchaft Woche povedal prezident automobilky Volkswagen Herbert Diess, tohtoročný parížsky autosalón prinesie odhalenie vôbec prvého elektromobilu z dielne nemeckého koncernu.
Auto bude zvonka vyzerať ako Golf, ale zvnútra sa vďaka použitiu konštrukcie z ľahkých rámov, ktoré zároveň šetria priestor, a elektrickému pohonu, bude skôr ponášať na Passat. Tento model sa na trh dostane pravdepodobne na konci roka 2018 alebo začiatkom roka 2019, čím by vo Volkswagene splnili predošlú výrobnú stratégiu, podľa ktorej chceli začať s predajom elektromobilov do konca roka 2020.
Najväčšou prednosťou tohto modelu pravdepodobne bude rýchlosť nabíjania. Podľa britského portálu Autocar by malo toto auto vydržať na jedno nabitie trvajúce pätnásť minút vzdialenosť až 480 km. Nabíjanie bolo tvrdým orieškom aj pre elektromobily s batériami s veľkou výdržou, napríklad elektromobil od Tesly sa nabil na osemdesiat percent za štyridsaťpäť minút, takže pätnásťminútová doba nabíjania, vďaka ktorej by vozidlo mohlo prekonať vzdialenosť 480 km, určite stojí za zmienku.
Časť automobilky Porsche patriaca pod Volkswagen, sa vyjadrila, že vo svojich minuloročných testoch, nazvaných Mission E, sa skúšobné vozidlo nabilo na osemdesiat percent za pätnásť minút, pričom maximálna výdrž batérie pri plnom nabití predstavovala 500 km. Na spomínanú rýchlosť nabíjania je potrebná intenzita osemsto voltov a v Porsche sa všemožne snažia ju úspešne dostať do obehu.
Je však nepravdepodobné, že v roku 2019 bude Volkswagen schopný profitovať z tohto typu nabíjania elektromobilov vo veľkom meradle, najmä z dôvodu zavádzaných zmien na poli nabíjania vozidiel jazdiacich na elektrickú energiu. Každopádne to ale bude znamenať obrovský posun vpred, keď budú môcť vo Volkswagene vyrobiť podobný typ vozidiel. Akékoľvek úsilie vydobyť si miesto na trhu s elektromobilmi bude určite veľkým prínosom aj z hľadiska snahy o napravenie pošramotenej povesti spôsobenej emisným škandálom.
Odhliadnuc od pokroku v rýchlosti nabíjania vozidiel, sa v nemeckej automobilke vyjadrili, že chcú prísť na trh s modelom, ktorý by v konečnom dôsledku stál menej ako benzínové alebo dieselové automobily. Vo svojom vozovom parku už majú „baterkové“ verzie modelov Golf a Up, ale spomínané vozidlo by malo byť prvým, primárne skonštruovaným elektromobilom od Volkswagenu.
Zdroj: techcrunch.com; ilustrácie: digitaltrends.com; fortunedotcom.com
[simppleboxshortcode]
[TheChamp-Counter type=“horizontal“]
[printfriendly]