Rozhovor s Dr. Guidom Glaniom, konateľom
Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory (AHK Slowakei)
Stručné odpovede na kľúčové otázky týkajúce sa zaujímavej a úspešnej spoločnosti - Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory (AHK Slowakei)
Nedávno sme mali možnosť sa priamo stretnúť a porozprávať s pánom Dr. Guidom Glanion, konateľom Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory (AHK Slowakei). Opýtali sme sa niekoľko otázok, ktoré môžu byť zaujímavé a užitočné aj pre našich čitateľov:
1. Mohli by ste prosím stručne vysvetliť históriu Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory (AHK Slowakei)? Prečo ste sa rozhodli vstúpiť práve na slovenský trh?
Slovensko-nemecká obchodná a priemyselná komora (AHK Slowakei) bola založená v roku 2005 a odvtedy rozvíja a propaguje obchodné aktivity a investície medzi Slovenskom a Nemeckom. So vzájomným obratom nad 25 miliárd EUR, Slovensko je jedným z najdôležitejších partnerov Nemecka. A naopak, Nemecko je jedným z najdôležitejších obchodných partnerov Slovenska. AHK podporuje túto vzájomnú dynamickú spoluprácu. Poskytuje pomocnú ruku na obchodnom trhu pre obe strany.
2. Aký je hlavný obchodný zámer AHK na Slovensku a aké sú hlavné výhody byť členom AHK?
Slovensko-nemecká obchodná a priemyselná komora je obchodná spoločnosť, ktorá v súčasnosti zastrešuje viac ako 420 slovenských a nemeckých spoločností. Poskytuje cenné rady na obchodnom trhu a hľad vhodných a spoľahlivých obchodných partnerov. Navyše, jedná sa o prvé kontaktné miesto spolupráce na vybraných veľtrhoch v Nemecku. Ako členská organizácia, AHK taktiež poskytuje rôzne druhy spolupráce ako networking, match-making, semináre, školenia, diskusie a workshopy na rôzne odborné témy prevažne z obchodu.
3. Pre aké spoločnosti je prevažne určené členstvo v AHK? Kto môže využívať Vaše služby?
My sme otvorení spolupráci s každou spoločnosťou, ktorá má záujem využívať silné obchodné zázemie a vzťahy medzi Slovenskom s Nemeckom. Medzi našich členov patria spoločnosti z rôznych oblastí. Samozrejme, mnohé z nich sú tradičné nemecké spoločnosti, ktoré investovali na slovenský trh. Avšak, je tu aj mnoho ďalších spoločností, ktoré chcú aktívne spolupracovať s nemeckými spoločnosťami alebo sa chcú na tomto trhu len zviditeľniť. Navyše, aktívne podporujeme zlepšovanie obchodného prostredia a jeho podmienok. Aj preto sme v súčasnosti lídri na slovenskom trhu v oblasti odborných technických školení.
4. Aké typy podujatí organizuje Vaša spoločnosť na Slovensku a ako často
Ako som už spomenul, AHK organizuje množstvo rôznych networkingových podujatí, seminárov alebo konferencií na rôznych miestach Slovenska a Nemecka. Jednou z veľmi populárnych networkingových podujatí je Jour Fixe. Účastníci tu majú možnosť priamo a neformálne osloviť manažérov rôznych spoločností. Organizujeme ho pravidelne v podvečer v Bratislave, ale aj v iných regiónoch. Naposledy sme ho zorganizovali v Bratislave pod názvom Vianočný Jour Fixe, ktorého sa zúčastnilo viac ako 200 účastníkov. Predtým sme zorganizovali menší v Banskej Bystrici s vyše 40 predstaviteľmi miestnych spoločností.
Organizovali sme aj úspešnú konferenciu Automotive Suppliers CEE v Žiline. Táto konferencia spojila všetky 4 automobilky, ktoré majú výrobu umiestnenú na Slovensku, ďalej mnohých dôležitých automobilových dodávateľov ako aj profesionálov pod jednou strechou. Nasledujúci deň sa konalo najväčšie B2B networkingové podujatie v automobilovom priemysle na rovnakom mieste.
5. Kto sú v súčasnosti hlavní partneri a klienti AHK?
Našou hlavnou úlohou je pomáhať nemeckým a slovenských spoločnostiam, aby boli dlhodobo úspešné. Naši klienti sú prakticky všetci naši členovia 420. spoločností ako aj ostatní, ktorí sa zaujímajú o naše služby a podujatia.
6. Ako vidíte budúcnosť spoločnosti AHK o 5 rokov?
Cítim, že slovensko-nemecké obchodné vzťahy majú ešte veľký potenciál na rast a ich posilnenie. Napríklad, radi by sme posilnili spoluprácu medzi univerzitami a obchodnými spoločnosťami. Duálne vzdelávanie je už úspešný model v Nemecku a aj preto by sme ho postupne radi zaviedli aj na Slovensku. Nemecké spoločnosti na Slovensku zamestnávajú ešte viac odborných pracovníkov. Postupne sa presúvajú na vyššie pozície hodnotového reťazca. To je presne vývoj, ktorý by sme radi urýchlili. Viac pridanej hodnoty založenej na know-how, viac inovácií, lepšia spolupráca s kreatívnymi start-upmi. My ako skúsená a veľmi dobre prepojená medzinárodná spoločnosť sme v skvelej pozícií na podporu práve týchto trendov.
Zdroj: Otázky pripravené spravodajstvom Prepriemysel a zodpovedané pánom Dr. Guidom Glaniom, preklad z anglického jazyka zabezpečilo spravodajstvo Prepriemysel.
[TheChamp-Sharing]