Henrik Fisker je tvrdí, že urobil vedecký prelom v solid-state batériach
V pretekoch vytvoriť pokročilé solid-state batérie pre elektromobily takmer nikto nepočíta s Henrikom Fiskerom a jeho najnovším elektromobilovým elektromobilom EMotion, ktoré debutovalo na CES v Las Vegas v januári.
Fisker však tvrdí, že auto príde na trh v roku 2020 s jeho dlho sľubovanými solid-state batériami.
„V skutočnosti sme popredu oproti tomu, kde chceme byť. Vytvorii sme batérie s lepšími výsledkami rýchlejšie, než sme očakávali,“ povedal Fisker v rozhovore s Inc. magazínom.
V minulosti Fisker tvrdil, že auto vyjde s konvenčnými batériami dodávanými od LG Chem ešte predtým, než bude mať firma pripravené vlastné solid-state batérie. Množstvo ľudí bolo skeptických ohľadom týchto tvrdení, hlavne kvôli vyhlásenému bankrotu jeho prvej automobilky a kvôli dedičstvu technológie solid-state batérii, ktoré Fisker využíva.
Fabio Albano, hlavný vedec vo Fiskerovej novej firme, Fisker Inc., totiž prišiel z Michiganského startupu Sakti3, zaoberajúceho sa vývinom solid-state batérii. Startup bol prevzatý firmou Dyson, britským výrobcom vysávačom. Dyson v tom čase oznámil, že vyrobí sériu troch elektromobilov, avšak prvý, taktiež stanovený pre rok 2020, nebude zahŕňať solid-state batérie.
Potenciál solid-state batérii spočíva v tom, že neobsahujú horľavé likvidné elektrolyty, takže automobilky nemusia okolo nich vyrábať ochranné štruktúry. To umožňuje batériovým článkom natlačiť ich do menšieho priestoru a taktiež zvýšiť dojazd.
Sú taktiež stabilnejšie pri nabíjaní a ich nabíjacia rýchlosť nemusí byť obmedzená počas toho ako sa dostávajú k plnej kapacite (nad 80 %).
Výzvy spočívajú v tom, že solid-state batérie nevyrábajú toľko energie a nedarí sa im tak dobre v chladnom počasí. Fisker však tvrdí, že spoločnosť adresovala obe výzvy vytvorením vrstevnej batérie s väčšou plochou povrchu než u konvenčného batériového dizajnu.
Fisker tvrdí, že nová batéria umožní v elektromobile Emotion 460 míľ (741 km) dojazdu a nabije sa na 80 % okolo jednej minúty. Taktiež tvrdí, že batérie vážia menej než polovicu váhy ako konvenčné lítium-iónové batérie.
EMotion by malo mať interiér na úrovni 7. rady BMW a masívnu 140 kWh batériu, ktorá poskytuje 775 koní pohonu na všetky štyri kolesá.
zdroj fotografie: greencareports.com
zdroj: greencarreports.com, zdroj titulnej fotografie: greencarreports.comzdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co
[TheChamp-Sharing]