Elektrický trajekt Ampere znižuje emisie o 95 % a náklady o 80 %
Aj lode môžu byť elektrické.
Prevádzkovatelia prvého elektrického trajektu v Nórsku prinášajú dobré správy o elektrickej lodi, ktoré sú naozaj pôsobivé.
Tvrdia, že elektrický trajekt znižuje emisie o 95 % a náklady o 80 % v porovnaní s benzínovým náprotivkom, pričom tieto výsledky už prilákali prvých zákazníkov.
Trajekt nazývajúci sa Ampere, bol spustený do prevádzky v máji 2015 a jeho cieľom je znížiť emisie oxidu dusného a oxidu uhličitého, ako aj hlukovú záťaž vo vode.
Ide o výsledok rozsiahleho partnerstva medzi Norled AS, lodnej spoločnosti a prevádzkovateľa trajektu a ďalších spoločností Fjellstrand Shipyard, Siemens AS a Corvus Energy.
Posledné dve menované spoločnosti vyvinuli elektrický pohon a batériový systém na poháňanie trajektu s 1 MWh batériovej kapacity na palube.
Tu je diagram systému, zahrňujúci dve nabíjacie stanice s batériami nainštalovanými v Oppedal a Lavik:
zdroj fotografie: electrek.co
Bolo jasné, že vývoj elektrickej lode bol úspech, keďže do prevádzky sa spustila ďalšia s názvom Elektra v lete minulého roku.
Na summite Nordic EV v Osle tento týždeň bolo oznámené, že čísla sú ešte pôsobivejšie, s emisiami oxidu uhličitého zníženého o 95 % a nižšími prevádzkovými nákladmi o 80 %.
S týmito číslami by ste očakávali, že každý operátor trajektu na svete bude chcieť aktualizovať svoju letku s elektrickými alternatívami. Spoločnosť získavala doposiaľ 53 objednávok.
Môžeme vidieť, že časom sa postupne všetky formy dopravy menia na elektrický pohon, pričom to zahŕňa aj námornú dopravu. Trajekty sú perfektným spôsobom, ako začať, keďže sa využívajú na krátke vzdialenosti a väčšinu času sú zakotvené v rovnakom prístave kde sa môžu nabiť.
To je hlavný dôvod, prečo spoločnosti využili trajekt, keďže môžu nabíjať trajekty v prístave, čo im pomáha udržovať vysoký stupeň nabíjania a znižovať náklady.
Dúfame teda, že vývoj bude pokračovať dobrým smerom i naďalej, a že jedného dňa sa dočkáme i plavby na Dunaji.
zdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co
[TheChamp-Sharing]