Dôsledky podvodu s emisiami od Volkswagenu
Pätnásť miliardová dohoda Volkswagenu, Spojených štátov amerických a predovšetkým štátu Kalifornia, ktorá sa týka podvodu s naftovými emisiami, zahŕňa okrem iného aj investície na podporu technológií, ktoré predávajú konkurenčné automobilové spoločnosti Tesla a Toyota.
V dohode je zakotvené i splácanie dvoch miliárd dolárov po dobu desiatich rokov ako základ rozvoja kúpy nových áut jazdiacich na vodík či elektrinu. Spoločnosť za tri roky taktiež utratí 2,7 miliardy dolárov na zmenšenie vplyvu znečistenia ovzdušia spôsobeného autami, v ktorých sa šachovalo s emisiami. Časť týchto peňazí sa tiež využije na stimulovanie predaja vozidiel, ktoré vypúšťajú menej emisií oproti vysokovýkonným naftovým kamiónom. Dôvodom je i to, že Volkswagen spolu so svojimi dcérskymi spoločnosťami MAN a Scania predstavuje tretieho najväčšieho výrobcu kamiónov vôbec.
Ako povedal samostatný automobilový konzultant z mesta Stamford v americkom štáte Connecticut Maryann Keller, jedna vec je balík s pätnástimi miliardami dolárov a druhá vec je pošramotená povesť a možné straty na trhu v dôsledku podpory technológií iných spoločností.
Tak či onak, Kalifornia dostane 1,8 miliárd z 4,7 miliardovej dotácie na podporu nových technológií, čím len potvrdí svoje víťazstvo v tejto kauze. Kalifornskí kontrolóri sa s poprednými predstaviteľmi Volkswagenu stretli celkovo desaťkrát, aby si vymohli priznanie o tom, že spomínaný výrobca automobilov skutočne vyvinul a nainštaloval do svojich modelov zariadenia, ktoré mali oblafnúť testy na kontrolu emisií.
„Touto dohodou sa nezaručilo len to, že podvedení zákazníci sa odškodnia, ale dohoda rovnako zaväzuje Volkswagen investovať ako nikdy predtým do ochrany životného prostredia a neustále vyvíjať technológie, ktoré by produkovali nulové emisie“, povedal vo svojom vyjadrení kalifornský generálny prokurátor Kamala Harris.
Zdroj: industryweek.com
[simppleboxshortcode]