Dieselové motory Mercedes-Benz spĺňajúce limity emisií dusíka
Pre osobné vozidlá značky Mercedes-Benz sú (od kompaktov až po vyššiu triedu) už dostupné nové dieselové motory, ktoré majú podľa meraní pri skutočnej jazde (RDE) výrazne nižšie (na úrovni 40 až 60 miligramov na km) priemerné emisie oxidov dusíka (NOx) ako je ich aktuálna hraničná hodnota (168 miligramov).
Výrazné zníženie oxidov dusíka zabezpečujú komplexné úpravy novej generácie pohonných jednotiek Mercedes-Benz. Tie zahrnujú dodatočnú úpravu spalín umiestnenú v blízkosti motora ako aj viaccestné spätné vedenie spalín (AGR) s vysokotlakovým a nízkotlakovým AGR, navyše v kombinácii s katalyzátorom SCR a dávkovaním prísady AdBlue®.
Po Triede E (štvorvalcový motor OM 654) a Triede S (šesťvalcový motor OM 656) ponúka motor novej generácie (štvorvalcový OM 608) s katalyzátorom SCR ako prvá v segmente kompaktov nová Trieda A (A 180 d, kombinovaná spotreba paliva 4,5 – 4,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 118 – 108 g/km).
„Vďaka novej generácii motorov značka Mercedes-Benz už pred dvomi rokmi ukázala, ako dokáže technologicky riešiť požiadavku na oxidy dusíka NOx. V plnom rozsahu sa prikláňame k modernej dieselovej technológii ako súčasti mixu pohonov budúcnosti,“ tvrdí Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars. Zároveň dodáva: „Naším zámerom pre rok 2020 je docieliť v druhej fáze RDE priemerné hodnoty NOx približne 30 miligramov na kilometer. Predsavzali sme si, že v ďalších rokoch sa potom zameriame na dosiahnutie stredných hodnôt 20 miligramov.“
Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz pre redakciu PrePriemysel.sk
[TheChamp-Sharing]