CHCETE VLASTNIŤ ČESKO SLOVENSKÚ LEGENDU ČEZETA?
Mirošovice 23. marca 2018 Spoločnosť, ktorá oživila legendárnu česko-slovenskú značku Čezeta a vyrába vo svojej triede najlepšiu elektro motorku, dnes spustila crowd-investingovú kampaň. Na slovensko – českej platforme Crowdberry sa tak môžu súkromní investori stať spolumajiteľmi firmy s investíciou už od dvetisíc eur. Získaný kapitál firma využije na rozšírenie výrobných kapacít, aby bola schopná uspokojiť rastúci dopyt.
Notoricky známu značku oživil pred piatimi rokmi britský podnikateľ Neil Smith, žijúci aj s rodinou od roku 2001 v Prahe. Jeho tímu sa podarilo vyvinúť elektro motorku s maximálnou rýchlosťou 123 km/hod. Má dojazd 150-200 km na jedno nabitie a nabiť sa dá pomocou akejkoľvek elektro prípojky za 3,5 hodiny. Na vývoji a výrobe stroja sa podieľa aj český motocyklový pretekár a novinár, Matěj Oliva, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti. Vďaka svojmu dizajnu, moderným technológiám a výnimočným parametrom oslovila zákazníkov po celom svete. Moderné „prasa“, ako sa motorke hovorievalo, teda Čezetu 506 ponúka aj e-shop a show-room Alza.cz. Firma už nestíha vyrábať a potrebuje rozšíriť továreň tak, aby mohla vyrábať 2 000 motoriek ročne.
Pôvodné skútre Čezeta vyrábala od roku 1957 do zastavenia výroby v roku 1964 Česká zbrojovka Strakonice a vyvážala ich do celého sveta. Vyrobilo sa takmer 130 000 kusov v troch modelových radách 501, 502 a 505. Pôvodný skúter osadený dvojtaktovým motorom dosahoval rýchlosť približne 80 km/hod.
Súčasná Čezeta 506 je prvým homologovaným elektrickým vozidlom vyrábaným v Českej republike. Stroj využíva rovnaké batériové články, ktoré nájdeme vo vozidlách Tesla. Všetka elektronika a komunikácia jednotlivých systémov je ale vyvinutá Čezetou a jej, prevažne českými a slovenskými, dodávateľmi na mieru. Plynová rukoväť, prepínač jazdných režimov a blinkre boli napríklad vyvinuté v spolupráci s Fakultou elektrotechniky ČVUT v Prahe. Motorka sa vyrába v historickej továrni Wikov v Prostějove a vo firme pracuje už 10 zamestnancov.
„Podarilo sa nám navrhnúť a vyrobiť elektro motorku, ktorá má v konkurencii svetoznámych značiek výnimočné parametre. Pridali sme ikonický dizajn z päťdesiatych rokov s drobnou modernizáciou a históriu legendárnej značky. Pre získanie investície na rozšírenie výroby sme zvolili cestu crowd-investingu, pretože k motorkám komunita jednoducho patrí. Chceli sme všetkým fanúšikom Čezety, ale aj investorom očakávajúcim zhodnotenie svojich peňazí dať možnosť stať sa súčasťou nášho príbehu. Takto majú príležitosť podieľať sa na raste a budúcich úspechoch firmy“,
„Crowdberry registrovaným užívateľom platformy predstavuje investičné príležitosti do dynamických firiem, v ktorých majú šancu do budúcna zhodnotiť svoje investície. Často sú to spoločnosti s ambíciami presahujúcimi hranice Slovenska a Českej republiky. Čezeta je unikátna vďaka histórii svojej značky, ktorá rezonuje na jej domácom trhu. Pridáva však inovácie, nadčasový dizajn a technológie, ktoré z nej robia súčasnú špičku v odbore. Veríme preto, že potenciál firmy je obrovský po celom svete.“ doplnil David Jelen, partner Crowdberry pre Českú republiku.
Zdroj: Tlačová správa firmy CROWDBERRY
[TheChamp-Counter type=“horizontal“]