Kaizen zmenil upadajúcu spoločnosť
V roku 2008 to so závodom spoločnosti Bard Shannon v Portoriku nevyzeralo dobre. Závod, ktorý vyrába množstvo medicínskych prístrojov, ktorými zásobuje cievny, urologický a onkologický trh dostal od vládnej agentúry pre správu potravín a liečiv (FDA) varovný list.
Ak nedôjde k náprave, FDA môže závod zatvoriť. Potrebná bola drastická zmena. „Keď sme pochopili, že musíme vytvoriť kultúru kontinuálneho zlepšovania, vyvinuli sme množstvo dôsledných procesov prinášajúcich štruktúru, prostredníctvom ktorej všetci na každej úrovni pochopili dôležitosť tohto nástroja a tiež ako ho implementovať,“ vysvetľuje Oscar Rivera, manažér obchodného oddelenia.
„Kaizen sa stal extrémne dôležitou činnosťou pre zamestnancov,” poznamenal Rivera. „Proces tímovej práce pri vytváraní procesov a riešení problémov umožňuje, aby sa koncept neustáleho zlepšovania pevne zakorenil do nášho prístupu k práci.“ Kaizen je súčasťou celkovej stratégie, ktorá poskytuje predpoklad na dosiahnutie prostredia kontinuálneho zlepšovania.
„Jedným z vylepšení, ktoré sme urobili, bolo, že sme sa stali špecifickejší v činnostiach, na ktorých má každý tím pracovať, vysvetľuje manažér závodu Felipe Mendez. „Fakticky to prerástlo do súťaže naprieč oddeleniami.“
„Výsledkom našej novej kultúry je úplná transformácia nášho závodu,“ hovorí Mendez. „Pred uskutočnením transformácie sme z tohto podniku neuvádzali na trh žiadne nové výrobky. Teraz sme dostali novú úlohu vo výskume a vývoji a zhostili sme sa vývoja produktov a procesov pre zavádzanie nových produktov.“
Vysokú úroveň kvality produkovanú v tomto závode ocenila aj materská spoločnosť, ktorá jej udelila titul Závod roka 2013 a 2014.
Zdroj: industryweek
[simppleboxshortcode]