Daimler AG a BMW Group plánujú vyvinúť ďalšiu generáciu technológie automatizovaného jazdenia
Spoločnosti Daimler AG a BMW Group sa chystajú v otázkach automatizovaného jazdenia spojiť svoje sily. V prvom kroku by sa mal vývoj asistenčných systémov pre vodiča, automatizovaného jazdenia na diaľniciach alebo automatizovaných funkcií parkovania dostať do nasledujúcej generácie technológie.
Ola Källenius, člen predstavenstva Daimler AG zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars:
„Autonómne jazdenie vnímame ako jeden z najrevolučnejších trendov, na ktorom intenzívne pracuje celý koncern Daimler. Bezpečnosť pritom zostáva pre spoločnosť Daimler už tradične na prvom mieste. Namiesto jednotlivých samostatných riešení nám ide o spoľahlivý komplexný systém, ktorý prinesie našim zákazníkom citeľný úžitok. V spolupráci so správnymi partnermi chceme zásadne zvýšiť výkonnosť tejto technológie a bezpečne ju priniesť na cestu.“
Tento prístup vnímajú ako dlhodobú a strategickú spoluprácu a v priebehu nasledujúceho desaťročia sa budú snažiť sprístupniť ďalšie technologické pokroky pre širšiu verejnosť.
„Dôsledne pokračujeme v našej stratégii, pričom spájame kompetenciu dvoch technologických lídrov. Spoločnosť BMW Group považuje dlhodobé partnerstvá za veľmi dôležité, aby mohla posúvať industrializáciu autonómneho jazdenia v rámci flexibilnej, škálovateľnej a neexkluzívnej platformy. Spojením zásadných kompetencií našich spoločností zvyšujeme inovačnú silu a urýchľujeme rozšírenie tejto technológie,“ hovorí Klaus Fröhlich, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za vývoj.
Vďaka kompetenciám a skúsenostiam jednotlivých partnerov a škálovateľnej architektúre sa zrýchli a zefektívni vývoj budúcich generácií technológie. Okrem týchto synergií sa k zákazníkovi dostanú nové technológie rýchlejšie a aktualizácie budú prebiehať v kratších inovačných cykloch. Veľký dôraz pritom obe spoločnosti kladú na bezpečnosť cestujúcich, ako aj všetkých ostatných účastníkov cestnej premávky. Spoľahlivosť systémov je preto hlavným kritériom spolupráce.
Spoločný vývoj by mal obsahovať viaceré úrovne automatizácie, a to až po úroveň 4, pričom technológia s úrovňami 3 a 4 by mala umožňovať automatizované jazdenie na diaľniciach v Európe, USA a Číne. Partneri taktiež plánujú diskutovať o rozšírení budúcej spolupráce pri vývoji vyšších stupňov automatizácie jazdenia na diaľniciach, v okolí miest, či v mestách samotných. To podčiarkuje dlhodobú a udržateľnú povahu spolupráce, ktorá smeruje k škálovateľnej platforme automatizovaného jazdenia.
Vývoj aktuálnej generácie ako aj spolupráca oboch spoločností týmto nie sú ovplyvnené a ostávajú nezmenené. Obe spoločnosti preskúmajú ďalšie možnosti partnerstiev s technologickými spoločnosťami a výrobcami automobilov, ktoré môžu prispieť k úspechu platformy.
Zdroje: media.daimler.sk
Zdroj fotografií: media.daimler.sk
Autor: Veronika Kašiarová