Moderná univerzita
Univerzita založená na praktických znalostiach, múdrosti a etike
Moderná univerzita je postavená na znalostiach, nie na informáciách a neoverených či neakceptovateľných praktikách talentovaných samoukov.[1]
Systémy riadenia znalostí sú teda systémy úpravy a zmeny znalostných pravidiel podnikov na základe profesijného, stále viac globálneho porovnávania. Ako uvádza Zelený „sebazahľadená provinčnosť, či už akákoľvek spôsobilá, nie je znakom ani profesionality, ani expertízy, ale skôr pochybovania a ponižovania študentov či spolupracujúcich podnikov.“[2]
1. PODNIKATEĽSKÁ UNIVERZITA JE ŠKOLOU PRE ŽIVOT
Podnikatelia sa potrebujú oslobodiť od narastajúcej operatívy, venovať pozornosť rozvoju svojho biznisu, seba samého a svojich spolupracovníkov a taktiež si za seba vychovávať adekvátnu náhradu. Podnikateľská univerzita je vhodnou príležitosťou ako prakticky zvládnuť budovanie vlastnej sústavy riadenia podniku, umožňuje inšpirovať sa od skúsených, konzultovať svoje problémy či premeniť vlastné inovatívne nápady na skutočnú akciu.
2. PODNIKATEĽSKÁ UNIVERZITA JE PRIESTOR NA DISKUSIU S OSOBNOSŤAMI
V rámci praktického štúdia sa nápady študentov konzultujú s úspešnými podnikateľmi a špičkovými manažérmi aktívne pôsobiacimi na kľúčových postoch významných a úspešných spoločností.
3. SKUTOČNÚ HODNOTU MÁ PRE VÁS TO, ČO VÁS POSÚVA VPRED
Nanovo treba prízvukovať, že neexistuje vysoká škola, ktorá by vyučovala presne to, čo podnikatelia potrebujú. Je preto potrebné odbúrať programy postavené na teóriách a definíciách, ktoré sú vzdialené podnikateľskej praxi. Štúdium MBA je vzdialené všetkému a zamerané na pôsobivý titul, ktorý však nezaručuje ani veľké teoretické vedomosti, ani schopnosť riešiť problémy reálneho života. Podnikateľská univerzita sa vyznačuje svojimi hodnotami znázornenými na obrázku. Univerzita napĺňa potreby podnikateľov, svojich nástupcov, vrcholových manažérov, špecialistov, ktorí chcú mať lepší podnik ako konkurencia a zároveň využívajú moderné, inovatívne a produktívne postupy. Účastníci štúdia riešia vlastné nápady v oblasti inovácií, podnikania, organizácie, procesov, financií, právnych aspektov podnikania, marketingu či rozvoja podnikovej kultúry.
Viac informácií o Podnikateľskej univerzite a možnosť prihlásiť sa nájdete TU.
[1] Už Edwin Land, vynálezca a zakladateľ Polaroidu nabádal, že každá podnikateľská škola by mala predovšetkým podnikať, zakladať a riadiť podniky. Ako inak môžu noví adepti podnikania a riadenia získavať svoje znalosti?
[2] Milan Zelený poznamenáva, že vzdelávací systém, napr. v Českej republike, je veľmi kuriózny. Je to akási zmes rakúsko-uhorského a komunistického systému. Je vysoko neefektívny, patrí vo vzdelaní na samý koniec i v Európskej únii. Odporúčaných zmien je dostatok. Bez radenia dôležitosti uvádza napríklad: prechod od informácií a vedomostí k znalostiam, od odpovedí k otázkam, od ústneho k písanému, ďalej zdôrazňuje pochopenie zákazníckeho princípu, opustenie „povinného-nepovinného“, likvidáciu „zápočtov“, zrušenie delenia „prednášky-cvičenia“ (mimochodom a paradoxne: cvičenia sú povinné, prednášky nie), zrušenie kompilovaných „skrípt“, napojenie sa na svetovú literatúru a skúsenosti, prednášky v angličtine a pod. Navyše je žiaduce zaviesť menovanie profesorov na základe pevných svetových (alebo aspoň európskych) kritérií, reformovať náplne kurzov, sústrediť sa na kvalitu namiesto kvantity, učiť len nové a efektívne, nie to, čo sme učili ešte za „totality“ atď. Jednoducho otvoriť sa svetu.
Zdroj: IPA Slovakia s.r.o.
[TheChamp-Sharing]