Nemecké automobilky majú plán pre záchranu naftových áut
Aké eso v rukáve má Daimler a Volkswagen?
Zatiaľ, čo Európske metropoly pomaly obmedzujú naftové automobily, z toho niektoré ich chcú zakázať úplne, automobilky a vládne autority v Nemecku sa rozhodli „vyčistiť“ naftové autá pomocou softvérových aktualizácii.
Stratégiou je, v širšom zmysle, zlepšiť existujúcu úroveň emisií tým, že sa zasiahnu prísnejšie ciele týkajúce sa úrovne znečistenia. Domáce a zahraničné autá, ktoré v súčasnosti spĺňajú emisné štandardy Euro-5 a Euro-6 získajú softvérové aktualizácie, ktoré znížia ich výstupy oxidu dusíka v priemere o 20 %. Celkovo získa aktualizácie okolo 9 miliónov vozidiel.
Nová stratégia je v súlade s individuálnymi plánmi automobiliek. Volkswagen a Mercedes-Benz plánujú aktualizovať emisné systémy existujúcich áut v snahe dodržiavať emisné štandardy Európskej Únie. Daimler prednedávnom oznámil, že plánuje aktualizovať okolo 3 milióny naftových áut v Európe, zatiaľ čo Audi, Volkswagen a Porsche plánujú urobiť to isté pre 850 000 V6 a V8 dieselov.
Súčasťou Daimler plánu je minúť 220 milión eur na aktualizácie pre diesele v Európe a zároveň spustiť akceleračný program pre nové a čistejšie naftové motory. Automobilka sa zdráhala nazvať túto činnosť ako odvolanie všetkých áut, avšak suma, ktorú sa rozhodla minúť do programu poukazuje na seriózny strach v Nemecku o budúcnosť diesela. Spoločnosť sa plánuje prispôsobiť systému počas niekoľkých týždňov.
„Verejná debata o naftových motoroch vytvára neistotu – predovšetkým pre našich zákazníkov. Preto sme sa rozhodli pre dodatočné opatrenia pre uistenie vodičov naftových automobilov a pre posilnenie sebavedomia v naftovej technológii. Sme presvedčení, že dieselové motory budú pevnou súčasťou automobilov, v neposlednom rade kvôli ich nízkym emisiám CO2,“ povedal Dr. Dieter Zetsche, predseda rady Daimler AG.
Ako budú tieto aktualizácie fungovať? Navrhovaný softvér umožní emisným systémom pracovať s maximálnou účinnosťou v širšom rozsahom teplôt namiesto prevádzky s maximálnou účinnosťou iba v relatívne úzkom teplotnom rozsahu (v súčasnosti väčšina európskych motorov na trhu využíva reguláciu emisií len pri relatívne vysokých teplotách, nad 60 stupňov Celzia). Ďalšie aktualizácie budú fungovať v podobnom zmysle, čo vysvetľuje čas ich pripravenosti a jednoduchosť ich implementácie.
Dobrovoľné aktualizácie budú pre všetkých vodičov zadarmo a ich implementovanie má trvať iba niečo cez hodinu.
Vôľa automobiliek implementovať softvérové aktualizácie je motivovaná niekoľkými faktormi, z ktorých je v neposlednom rade významná najmä kríza Volkswagenu, za ktorú musela spoločnosť zaplatiť 20 miliárd dolárov (17,15 miliárd eur) v pokutách, odkúpiť vozidlá, odvolať najväčšie množstvo áut z ciest v histórii a navyše čeliť rôznym kriminálnym stíhaniam v USA.
Nebude teda žiadne prekvapenie, keď Mercedes ponúkne podobné aktualizácie pre vozidlá v USA, hoci žiadne verejné plány zatiaľ nie sú známe.
zdroj: autoweek.com, zdroj titulnej fotografie: autoweek.com
[TheChamp-Sharing]