ŽOS Trnava postavila halu za
takmer sedem miliónov eur

Čo prinesie otvorenie novej výrobnej haly?

Za takmer 7 miliónov eur postavila spoločnosť ŽOS Trnava, a. s., svoju novú výrobnú halu v Trnave. Má slúžiť na revízie a servis elektrických dráhových vozidiel pre osobnú prepravu, revízie a modernizáciu osobných vozňov a finálnu montáž nákladných vagónov.

Spoločnosť si touto investíciou chce podľa generálneho riaditeľa Miloša Kyselicu posilniť pozíciu na domácom a najmä na zahraničných trhoch.

„Je to pre nás významná investícia, táto hala nám umožní so svojím technickým vybavením poskytnúť vyšší štandard služieb pre zákazníkov v rámci Slovenska a v rámci okolitých štátov,“ konštatoval generálny riaditeľ.

Halu s rozlohou asi 3000 štvorcových metrov stavali dva roky, má aj čalúnnické dielne, elektrodielne a sociálne zázemie pre vyšší komfort zamestnancov. Jej špecifikom je podľa riaditeľa zariadenie na diagnostikovanie súprav z pohľadu striedavého a jednosmerného prúdu, čo si vyžiadalo zvýšené investičné náklady. Zatiaľ slúži na koncovú montáž nákladných vozňov v rámci zákazky z roku 2014. Vtedy spoločnosť vyhrala tender na dodávku 485 nových vagónov pre Švajčiarske federálne železnice v celkovej hodnote 38 miliónov eur.

ŽOS Trnava priestoryPodľa Kyselicu ŽOS rokuje aktuálne s nemeckým partnerom, v januári 2017 by mohlo prísť k podpisu zmluvy na modernizáciu nákladných vozňov. „Je to pre nás zaujímavý projekt, nakoľko pri ňom prichádza k širokému spektru činností. Práve preň nás oslovujú zákazníci zo zahraničia,“ dodal Kyselica. Informoval, že z pohľadu tržieb spoločnosti tvorí 60 percent objem zahraničných zákaziek, pričom zákazky pre osobnú dopravu sú zhruba na polovici nákladnej. „Sme okrem zahraničných partnerov pripravení pracovať aj na zákazkách pre domáce prostredie,“ uviedol Kyselica.

ŽOS Trnava, a. s., je najväčšou dielňou na opravy železničných vozňov v strednej Európe. Je zároveň jedným z najväčších zamestnávateľov v regióne, v súčasnosti dáva prácu 1200 kmeňovým zamestnancom a štyrom stovkách externých. Kyselica však priznal, že sa stáva i pre ich závod problém získanie kvalifikovanej pracovnej sily. Napríklad v priebehu tohto roka pocítili deficit asi päťdesiatich zváračov, takže sa otvorili aj pre ľudí zo Srbska, Ukrajiny, Poľska a Rumunska.

Spoločnosť, predtým známa ako Železničné opravovne a strojárne Trnava, oslávila pred dvoma rokmi svoju dvadsaťročnicu. Jej korene siahajú do roku 1925, v roku 1994 bola sprivatizovaná.

Nákladný vagón ŽOS TrnavaZdroj: (TASR); titulná fotografia:ecologic.sk; fotografie v článku: galatek.cz; k-report.net

[TheChamp-Sharing]

„Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme“

0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt | Cenník

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?