Mercedes vs. Tesla v súboji o elektro-kamióny
Mercedens-Benz nedávno predostrel svoje plány odštartovať v rozmedzí piatich rokov predaj vysokovýkonných kamiónov jazdiacich na elektrinu. Udialo sa tak len týždeň po tom, ako sa Tesle Motors Inc. nepodarilo presvedčiť investorov o svojom počiatočnom návrhu vyrábať nákladné vozidlá poháňané batériami.
Čo sa týka Mercedesu, ich dvadsaťšesťtonový Urban eTruck vydrží na jedno nabitie 193 km, čo 27.7.2016 potvrdila aj partnerská spoločnosť Daimler AG. Vo svojom stanovisku zástupcovia Daimler AG taktiež dodali, že spomínaný kamión, ktorý bude primárne plniť úlohy v centre mesta, ako napr. dodávky do supermarketov, by sa mal začať predávať na začiatku nového desaťročia.
Výrobcovia kamiónov sa v súčasnosti zaoberajú vývojom modelov, ktoré by spĺňali prísnejšie emisné normy pre jazdu v centre mesta. Narážajú však na problém, ktorý tvorí nedostatok batérií, ktoré by vydržali za rovnakého chodu poháňať plne naložené vozidlo dlhší čas.
„Doteraz ešte z výroby elektromobilov nikto nezbohatol, ale tí, ktorí budú zaostávať za novými technológiami, stratia kontakt s trhom, čo je hlavným dôvodom, prečo prichádzame s týmito modelmi práve teraz.“, povedal na predvádzacej akcii modelu v centrále spoločnosti Daimler v nemeckom Štuttgarte vedúci sekcie výroby kamiónov Wolfgang Bernhard.
Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla -Elon Musk by chcel predstaviť kamión na elektrinu na budúci rok, a nadviazať tak na svoj plán pre americký trh, ktorý predostrel dvadsiateho prvého júla. Nákladné auto na batérie bude zaiste predstavovať pre vývojárov výzvu, keďže dodávateľské spoločnosti vlastniace podobné automobily sa viac sústredia na cenu automobilu a jeho výdrž ako na dizajn a plnú výbavu, čo bude tak trochu paradox pre Model S sedan, ktorý bol prvým elektromobilom určeným pre masy.
Podľa spoločnosti IHS predaj strednevýkonných a vysokovýkonných elektromobilov do roku 2025 porastie o štyri percentá v štátoch Európskej únie i v USA.
Ako vo svojom stanovisku uviedli zástupcovia firmy Daimler, technologické zlepšenia pravdepodobne do roku 2025 znížia cenu batérií o šesťdesiat percent a strojnásobia ich výkon v porovnaní s modelmi z roku 1997. Wolfgang Bernhard je tak isto toho názoru, že prvými kamiónmi, ktoré by mali byť elektrifikované, sú tie, ktoré jazdia v centrách miest. Tiež sa nechal počuť, že vývoj na poli elektromobilov pôjde prudko dopredu a kamióny poháňané elektrickou energiou budú čochvíľa ekonomicky výhodné. Budú mať však obmedzené použitie, keďže proces vývoja batérií do kamiónov na dlhé vzdialenosti za posledné roky ešte výrazne nepokročil.
Zdroj: industryweek.com; titulný obrázok: theverge.com
[simppleboxshortcode]